diumenge, 8 de març del 2009

JORDI VILA CAMPS ES RETIRA DEL MON DEL CICLISME PER CULPA D'UN PROBLEMA DE SALUT.


Ja es oficial,en JORDI VILA CAMPS (ciclista que va començar la seva carrera al nostre club) es retira del ciclisme professional per culpa d'un problema de salut.








El ciclista Jordi Vila (ECP Condinental Pro) abandona la bicicleta a causa de una hipoplasia medul·lar, una malaltia congènita que impedia la correcta producció de glòbuls vermells i blancs en la sang, activitat indispensable per a la pràctica esportiva.
"Al principi, mesos abans de diagnoticarse la meva malaltia, vaig començar a acusar fatiga desmesurada: anava bé un dia en els entrenaments, però després em passava tres dies arrossegat, després altre parell de sortides bé fins a recaure... Unes primeres proves em van diagnosticar paràsits, però un analisis posterior d'aquests primers resultats va començar a descobrir que havia alguna cosa més greu en el meu cos. Vaig arribar a tenir un índex 34 de hematocrit en alguns moments, la qual cosa era realment preocupant. Una biòpsia de la meva medul·la òssia va revelar que no estava bé: ens va ficar a tots la por en el cos perquè podia ser fins i tot leucèmia o càncer. Per sort, altra prova medul·lar en el maluc va descartar les possibilitats més negatives, i va descobrir que era problema genètic. La medul·la estava danyada, i podia requerir trasplantament", ha explicat Vila.
"Sóc una persona activa i seguiré fent esport. Surto tots els caps de setmana amb la grupeta d'Olot, la mateixa que m'ha acompanyat en professionals. També vull córrer i nedar: estic pensant a dedicar l'estiu a córrer mitges maratons, i fins i tot algun triatló', ha comentat el català que ja treballa com mestre en un centre especial per a nens amb problemes de conducta."

NOTICIA AL DIARI DE GIRONA:
Una de les grans promeses del ?ciclisme gironí, l'olotí Jordi Vilà, s'ha vist obligat a deixar la competició d'alt nivell en un any que estava immers en el professionalisme de la mà d'un equip continental com l'Andorra ECP de Melcior Mauri. Una hipoplàsia medular ha frenat la prometedora carrera ciclista de Vilà que havia fet el salt al professional ara fa un any amb el Massi.
La notícia va ser revelada ahir per l'equip de Vilà en un comunicat on el mateix corredor, de vint-i-dos anys, explicava que "al principi, abans que em diagnostiquessin la malaltia, vaig començar a sentir-me molt fatigat i les primeres proves varen revelar que podia tenia alguna cosa greu al meu cos".
Jordi Vilà reconeix que el diagnòstic final, hipoplàsia medular, el va alleugerir a ell i al seu entorn perquè la malaltia només l'aparta de la competició però podrà seguir fent vida normal i "sortint cada cap de setmana amb bicicleta amb el grup d'Olot i dedicar-me a córrer i nedar". Vilà es veu amb forces de provar de fer alguna mitja marató o, fins i tot, una triatló aquest estiu.