divendres, 19 de juny del 2009

El Tour desterra el cotxe de Girona . (DIARI DE GIRONA 19-06-2009)


El Tour de França es corre en bicicleta i per veure'l passar, o simplement per viure a Girona aquell dia, aquesta seria un dels vehicles més adeqüats. Les altres opcions són el tansport públic o, directament, les pròpies cames de cadascú perquè anar a peu serà el millor en una dia on la ciutat perdrà al voltant de 1.000 aparcaments a la zona de la Devesa i tindrà moltes restriccions de trànsit des de primera hora del matí fins a les tres de la tarda. "El Tour tornarà a posar Girona en el primer pla internacional", assegurava ahir Anna Pagans, que veu compensada la despesa, i les afectacions a la ciutat, que comportarà la sortida de la sisena etapa de la ronda francesa (9 juliol) per la repercussió mediàtica de la prova.
Els aparcaments de la zona de la Devesa i de la Copa quedaran inutilitzats des de darrera hora del dia 8 - a partir de les dues de la matinada la grua retirarà els cotxes que encara hi hagi- i, com que tampoc es podrà aparcar en tots els carrers pels quals passa el recorregut, la ciutat perdrà més d'un miler d'aparcament aquell dijous de principis de juliol.
Als aparcaments privats de la plaça Constitució, la Copa i plaça Catalunya s'hi podrà accedir abans de les deu del matí, A partir de les tres de la tarda, però, tot estarà ja normalitzat atès que poc després de la una del migdia el Tour ja haurà fet el seu petit tram neutralitzat pels carrers de Girona. Pel que fa a la gent que vulgui entrar a la ciutat aquell matí, l'Ajuntament recomana fer-ho per la zona Sud de la ciutat - fent servir la variant a l'AP-7 si es ve des del Nord- perquè l'accés pel Sarrià, Fontajau i Pont Major serà "complicat" tant per la manca d'aparcament com perquè ponts com el de Pedret, França i La Barça estaran tallats des de la sis del matí. Lògicament, aquella hora, també estarà tallada al trànsit la rotonda del Rellotge (punt de sortida de la cursa) i l'avinguda Ramon Folch per on els ciclistes començaran a fer les primeres pedalades.
"Ha estat un treball molt intens i exhaustiu". Així definia la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, la feina feta per coordinar totes les afectacions de trànsit en una ciutat que durant tot el matí del 9 de juliol veurà com queda aïllat el centre de la ciutat. A partir de les sis del mati es tallaran els ponts de la zona nord -Pedret, França i Barca-; i a les deu es tallaran els carrers per on passa la cursa: Jaume I, Sant Francesc, plaça Catalunya, General Mendoza, Ultònia, Migdia, Creu, plaça dels Països i la part final d'Emili Grahit en direcció a Quart. Amb tot, però, molts carrers que no queden tallats a la circulació sí que passen a ser culs de sac en quedar-se sense sortida. (per exemple: Figuerola, Miquel Blay, Séquia, Pare Claret, Lorenzana, La Salle, Maluquer Salvador...).

L'Ajuntament aconsella entrar al a la ciutat per la zona Sud i deixar els cotxes particulars, com a aparcaments disuasoris, o bé la zona del pavelló de Palau o la de Universitats. A partir d'allà o transport públic o caminant.
DIARI DE GIRONA