dimecres, 10 de novembre del 2010

La DGT regularà la circulació de les bicicletes a les ciutats:

La Direcció General de Trànsit (DGT) regularà la circulació de les bicicletes a les ciutats per evitar els problemes de convivència que l'augment d'aquests vehicles provoca en el trànsit i crearà unes normes de convivència generals per a tot l'Estat.
Així ho ha explicat a Barcelona la directora de l'Observatori de la Seguretat Viària de la DGT, Anna Ferrer, que ha precisat que la DGT té previst incorporar un apartat en el codi de circulació dedicat a les bicicletes que reguli el seu ús a la via pública, sobretot a les ciutats, i que podria anar des de les dimensions dels carrils bici, l'ús de casc en menors o la seva presència a les voreres.
Un exemple d'aquests conflictes el recull el Baròmetre anual de la bicicleta a Catalunya: només un 26% dels ciclistes catalans circulen sempre per la calçada pel perill generat pel trànsit i una cinquena part dels usuaris circulen exclusivament per les voreres per por de ser atropellats.
La directora de l'Observatori de Seguretat Viària de la DGT, Anna Ferrer, ha explicat avui que la bicicleta ha d'entrar a formar part del control normatiu, ja que en aquests moments hi ha en el codi poca referència a aquest vehicle i "no hi ha paraigua legal" que reguli la convivència amb aquest vehicle al carrer.
Sense un calendari concret, la dirigent de la DGT va avançar que no es parla de crear un carnet de ­ciclistes, ni de matricular, ni de regular l'ús del casc a la ciutat. També cal comentar que ja fa molt temps que la bici ha deixat de ser una novetat a la gran ciutat. En el lent avanç del ciclista urbà, l'únic que es manté en estat d'absoluta immaduresa són els robatoris. ¿Qui no sap d'algú que s'ha trobat el cadenat destrossat al fanal? Per ­esmenar aquesta situació, Barcelona impulsarà l'any que ve un nou registre de bicicletes amb la implicació de les policies locals i la creació d'un arxiu virtual. Els usuaris, no obstant, demanen encara més i segueixen pensant que falten aparcaments segurs, llocs tancats en què les estenalles furtives no disfrutin de la impunitat i l'anonimat urbà.
Xavier Corominas, secretari tècnic de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta, va explicar ahir que Barcelona i la seva àrea metropolitana seran la primera zona d'Espanya en què s'aplicarà aquest nou i definitiu fitxer de bicis. Fins ara, segons va apuntar Diana González, coordinadora del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), si la policia trobava una bici «la catalogava com un objecte i no com un vehicle», de manera que quedava arxivada en una mena de dimensió desconeguda.