dimecres, 16 de febrer de 2011

26″ vs 29″ per Christoph Sauser


Christoph Sauser que, com no, es troba a Sud-àfrica entrenant en aquesta època de l'any, ha aprofitat una de les seves sessions d'entrenament, el excel lent terreny de què disposa i el bon clima de la zona per realitzar la seva particular comparativa entre una bicicleta de roda de 29 "i una de 26". Comptant que la seva anàlisi sigui completament imparcial i allunyat de qualsevol interès comercial, aquestes són les seves conclusions:
"Les rodes grans em fan anar més ràpid, pujant i baixant".
El punt on he notat més la diferència entre ambdues bicicletes és al final de les proves, veient com arribava més sencer que depén de les bici utilitzava. A la pujada, amb el model de 29 "em sentia com peix a l'aigua. Mai vaig pensar que pogués batre el temps de la 26 "perquè se sent molt lleugera i explosiva. Després de batre el temps de pujada de la 26 "arribava el que creia que havia de ser clarament la seva millor terreny, la baixada. Però vaig fer 3 errors al principi, i en un descens curt com era, quan sortien a la llum els avantatges de la 29 "el descens s'acabava.
En teoria la roda de 29 "et dóna un angle diferent per poder atacar els obstacles, i et dóna una sensació d'estar conduint de forma més clara la bici gràcies a les rodes grans. Crec que aquests són els punts clau que fan que vagi més ràpid en el terreny sots del nostre test.
També he provat les dues bicicletes en una pujada súper inclinada, llarga i amb pedres, que tenia dues zones de "pateo". La 29" m'ha permès pujar més trossos en bici, perquè té un millor grip i control.
Estic completament convençut de competir amb la  29 "en carreres de muntanya-marató com la Cape Epic o el Roc d'Azur. Per a proves de XC amb la gran quantitat de zones d'accelerar i sprintar de peu prefereixo fer-ho amb la  de 26 ". Perquè és una mica més lleugera i rígida. El XC és una disciplina molt específica on cada gram compte, a més els recorreguts no solen ser tan pedregosos i irregulars com els senders on hem fet les proves. Però per al públic en general, les 29 "són el camí. Tindreu una experiència totalment nova, confortable, ràpida i fluida.
Dades tècniques de la prova.


Chris Sugai, l'ànima de Niner Bikes lluint la nostra samarreta més heavy....

Chris Sugai, l'ànima de Niner Bikes lluint  la nostra  samarreta més  heavy....

ja fa uns anys....