A partir del mes de maig, les bicicletes estaran incloses en el Codi de Circulació. La Direcció General de Trànsit (DGT) ha decidit modificar per donar a les ciutats prioritat al vianant ia la bicicleta sobre els vehicles de motor. Des d'aquest moment, l'ús de la bicicleta estarà regulat, tant en ciutat com en carretera per una sola normativa , ja que abans cada Ajuntament tenia la seva pròpia.
Novetats:
Es podrà circular per les voreres de més de tres metres.
Una de les principals novetats d'aquesta reforma del Reglament General de Circulació és la possibilitat que les bicicletes puguin circular per voreres de més de tres metres. Això sí, han de fer-ho a un metre de la façana.
Es podrà anar per el mig en "caarers 30".
D'altra banda ja no estaran obligades a col.locar a la dreta en els carrers limitades a 30 km / h, sinó que podran circular pel centre .
El casc deixa de ser obligatori en ciutat.
Amb la intenció de fomentar l'ús de les bicicletes i no posar traves, el casc per als ciclistes serà només obligatori en les vies interurbanes, on el perill en cas de caiguda és molt més gran.
Carrils 'contrasentit'.
Gràcies a aquesta reforma, el reglament deixarà de ser un obstacle per desenvolupar les polítiques municipals en matèria de seguretat viària. Un exemple és el dels carrils de contrasentit. A partir d'ara seran els ajuntaments els encarregats de decidir si la bicicleta pot o no anar en el sentit contrari al trànsit a les zones a 30 km / h.
Prioritat en els dies de festa.
Una altre de les novetats és que a partir de maig les bicicletes tindran prioritat per desplaçar-se pel centre de les ciutats els dies festius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada