dilluns, 14 de novembre de 2011

29" Vs 26 " NINER

Tot sobre NINER.

Niner ha invertit tot el seu saber fer en el desenvolupament del quadre AIR 9 Carbon. Una màquina extraordinària que va molt més enllà de la lleugeresa i la rapidesa que caracteritzen a aquesta obra d'art. Cadascuna de les fases del desenvolupament d'aquesta peça han estat cuidades al més mínim detall: anàlisi de dades, estudi de la geometria del quadre, maquetes, anys d'experiència i una rigorosa fase de disseny industrial han contribuït a aquest espectacular resultat. Cada forma, angle, diàmetre ... té l'origen en un paràmetre de disseny previ basat en la característica principal del quadre: rigidesa i fuerza.Partes importants com l'eix principal del quadre i el pedalier ha estat especialment reforçades per dispersar l'energia, evitar l'estrès i la pròpia amortiguació natural del material del quadre.
El AIR 9 Carbon incorpora la tecnologia biocèntrica EBB de Niner.

CONCEPTES BÀSICS DE LES 29 "

+ PUNTS A FAVOR SOBRE UNA 26 "

Millor absorció dels obstacles.
Menor resistència al rodament.
Major tracció.
Major velocitat de creuer.
Molt superior en descens.
Supera millor els obstacles en pujades.
Té el centre de gravetat més baix.

- PUNTS EN CONTRA SOBRE UNA 26 "

El desenvolupament és un 10% més llarg.
La inèrcia de les rodes és més gran que en una 26 ", la qual cosa repercuteix en l'acceleració.
Les rigidesa lateral de les rodes és menor.
Equívocament es pensa que són més lentes en trialeres.

COM MINIMITZAR ELS PUNTS EN CONTRA

El desenvolupament de la roda depèn del plat i pinyó triat.
Utilitzant els nous grups 2012 de SRAM i Shimano es pot solucionar aquest problema:
Sram 3x10 (44-33-22 x 11-36).
Sram 2x10 (39-26 o 38-24 o 36-22 x 11-36)-Només per a Ral · li.
Shimano 3x10 (42-32-22 x 11-36) - S'ha de canviar el plat de 24 per un 22.
Shimano 2x10 (38-26 de sèrie, encara que es pot instal · lar un 38-24).

LA INÈRCIA DE LES RODES ÉS MAJOR QUE EN UNA 26 ""

Atès que el radi de gir ja el tenim establert, el que ens interessa en aquest punt és alleugerir el pes total de la bicicleta.
Per fer això, tenim diverses opcions:
Utilitzar rodes molt lleugeres (sobre els 1.500 gr el parell).
Utilitzant pneumàtics molt lleugers i amb llantes tubeless per així millorar la inèrcia de la part exterior de la roda i d'aquesta manera, l'acceleració.
Utilitzant un desenvolupament adequat.

LA RIGIDESA LATERAL DE LES RODES ÉS MENOR

La propietat de rigidesa ve donada per diferents factors: Posició de l'eix, distribució dels radis, materials, diàmetre de la roda, pes total de la bicicleta ...
Les solucions a aquest inconvenient són:
Utilitzar eix davanter de 15 o 20 mm.
Utilitzar llantes American Classic, ja que són els més rígids del mercat de les 29 ", a més de ser molt lleugers i tubeless.

LA CONDUCCIÓ COM EN UNA 26 "

Les bicicletes Niner mantenen la mateixa posició de conducció que una 26 ".
Això és gràcies a que Niner té en compte aquests paràmetres:
La posició del pedaler està a la mateixa altura que en una 26 ".
La posició del manillar també queda a la mateixa alçada gràcies als manillars flat ja que Niner utilitza diferents mesures de pipa de direcció depenent de la talla del quadre

CONDUCCIÓ EN UNA 29 "

En canvi, un dels majors secrets i que afavoreixen molt a les 29 "és que el centre de gravetat del quadre queda més baix, la qual cosa suposa les següents avantatges:
Més estabilitat.
Millor tracció en pujades.
Més control de la direcció.
Millora el pas en corbes.

Chris Sugai, l'ànima de Niner Bikes lluint la nostra samarreta més heavy....

Chris Sugai, l'ànima de Niner Bikes lluint  la nostra  samarreta més  heavy....

ja fa uns anys....