dissabte, 23 d’abril del 2016

6 raons per les que has de pedalar amb una singlespeed...

Article publicat a :




He d'admetre que, quan vaig començar a anar en bicicleta de muntanya, el concepte d'una singlespeed era una mica estrany. Els canvis de marxes semblen mes naturals.  La idea d'utilitzar diferents relacions de canvi per fer més fàcil pujar i per maximitzar la velocitat a les baixades sembla el mes pràctic. Per què llençar a les escombraries aquesta tecnologia? Per què fer alguna cosa mes  difícil del que ha de ser? Per què limitar-se a una marxa quan podria tenir tota una gamma d'opcions?
No obstant això, una gran quantitat de  gent anava sempre en singlespeed i no va passar molt temps abans que jo ho proves.
Sí, va ser dur. Pujar  dona pel sac sempre . No obstant això, una petita part de mi es va quedar  intrigada. Potser li donaria a aquest conjunt d'una sola velocitat una altre oportunitat. Una sortida més i em vaig quedar enganxat. En aquest moment de la meva vida, jo havia acabat de sortir de la universitat, totalment cansat i sense diners per comprar una bicicleta. Per sort, m'estava convertint en part d'una comunitat  que estava disposada a deixar-me bicicletes de muntanya per pedalar i  així que vaig poder provar  totes les que va passar per les meves mans i moltes vegades, eren singlespeeds.
Em va encantar la puresa i simplicitat, però quan va arribar l'hora d'aconseguir una bicicleta per a mi, tot i així , vaig  optar per una configuració 1 × 9 . No em sentia  encara que estigués prou fort per pedalar amb una singlespeed per terrenys més durs i vaig pensar que només tindria com a resultat una gran quantitat de frustració quan encara era nou en l'esport.
Jo vaig pensar que estaria caminant molt quan vaig començar singlespeeding. Foto: Sarah Anne Wharton (SAW fotografia)
Jo vaig pensar que estaria caminant molt quan vaig començar singlespeeding. Foto: Sarah Anne Wharton (SAW fotografia)
Em vaig acostumar a les marxes. Però al fons, dins ell meu cap, sabia que seria un singlespeeder en algun moment, però mantenint la suspensió a la bici perquè també sabia que això significaria tenir que acostumar-se a una   cosa nova una altra vegada  i probablement em sentiria com si estigués començant a tornar al principi.
Ara, tres anys més tard, finalment he convertit la meva 29er d'acer en una singlespeed i a punt per explicar les meves raons  del perquè.
No gaudir de la mirada neta d'un singlespeed.
M'agrada gaudir de l'imatge neta d'un singlespeed.

1. És un nou repte.

En el meva primera sortida en la "nova" singlespeed vaig fer una de les meves rutes favorites , una pujada gradual en una carretera de grava  seguit d'un descens gradual en una rocós corriol, prop de 10 milles en total, es fa fàcilment en poc més d'una hora . En principi simplement em sento i començo a rodar cap  al cim de la pujada sense molta dificultat. Desprès  ho vaig provar amb una relació de transmissió de 32 × 18. Em vaig tenir que  parar a mig camí fins a recuperar l'alè i deixar que les meves cuixes es recuperessin de la cremor que hi tenia . "Tot això del singlespeed serà interessant", vaig pensar. 
Definitivament va ser una cura d'humilitat però també estava emocionat pel nou repte que se'm presentava. De tant en tant em sento com fallen les meves habilitats amb bicicleta de muntanya per assolit un altiplà i necessito un nou objectiu per posar en marxa aquesta corba d'aprenentatge nou. El que ens porta a la raó número dos ...

2. Et tornes  millor "genet" / fort.

Per sort, com amb qualsevol cosa difícil, el repte de pedalar amb una singlespeed no està exempta de guanys. Al tenir només una velocitat  et fa un millor pilot en una varietat de maneres. La més òbvia és  que les teves cames es tornen molt més fortes perquè cal pujar al cim dels turons en una relació de marxa molt més dura del que tocaria.
Però també et fa més eficient. Muntar una singlespeed vol dir que tu necessites  planificar el que passarà mes endavant. Cal llegir el terreny  i decidir de forma preventiva per si has de guanyar impuls per pujar un repetxó. Així que puges més ràpid  que d'una altra manera i  en última instància  d'una manera més segura.
Un engranatge, engranatge divertit.
Un engranatge, engranatge divertit.

3. Hi ha menys coses per trencar.

Un canvi trencat posa fre a qualsevol viatge i també pot ser una de les qüestions més complicades de solucionar a mig de la muntanya. L'eliminació d'aquesta peça de l'equació significa l'eliminació d'una possibilitat de falla  tipus  mecànic.  Òbviament no estic dient que no utilitzeu mai un desviador, ja que podria trencar, però de vegades és agradable no haver de preocupar-se o tractar amb aquest tipus de coses.

4. És més lleuger.

No sóc un  malalt del pes , però també se que es mes agradable pedalar amb una bici mes lleugera , per això la bici millora al treure tots aquests engranatges i comandaments  que sumen  una quantitat substancial de pes. Ja que tu has  de pedalar més dur en una singlespeed, sempre va be una mica menys de pes  i personalment m'agrada la sensació d'agilitat  d'una part posterior més lleugera.

5. És més tranquil.

Tot i que canvis de velocitats han millorat molt , l'eliminació del "copet" i soroll de la cadena al canviar fa que amb la singlespeed es vagi molt mes tranquil.

6. És molt senzill.

jalon
Miri mA, cap desviador! I segueix somrient. Foto: Sarah Anne Wharton (SAW fotografia)
Aprecio  i comprenc  que la tecnologia  s'ha convertit en una part integral de la bicicleta de muntanya, com la suspensió, canvis de velocitats,,tijes de seient regulables en alçada, però això comporta que de vegades em trobo a mi mateix que estic  aclaparat per masses coses -ple de  palanques al manillar i de cables anant  en totes direccions. Una de les coses que trobo més atractiu d'una bicicleta de muntanya singlespeed és que es treu molta distracció que comporta portar tots aquest mecanismes. Tu no necessites  preocupar-te de quan fer el canvi , només s'ha de pensar en  pedalar més dur, el que permet més espai del cervell per pensar en quina línia prendre a través d'aquest "jardi"  de roques.Estic segur que la majoria de nosaltres li ha passat d'entrar en un corriol amb una marxa completament equivocada  i quedar "cardat" com a resultat. En una singlespeed, no hi ha aquest problema només fer  anar el múscul, no s'ha de manipular cap "pulsador"..
Hi ha un munt de raons i excuses per no anar en singlespeed, i per a algunes persones, que tenen una única bicicleta pot estar més limitat encara. Però també hi ha un munt de raons per pedalar-hi. 
Si ho proves el més  probable es que t'hi enganxis, com va pasar amb els "subjectes de prova" en Dustin en aquest article , i Erica, molt al seu disgust . Crec que tots, fins i tot els nous ciclistes, haurien almenys donar-li una oportunitat justa amb una ment oberta. Tu et pots sorprendre  al veure que la  diversió  és en realitat. I quan estiguis llest per convertir la teva bicicleta en una singlespeed, fes un cop d'ull a l'article de Dustin sobre la manera de fer-ho!
ARTICLE ORIGINAL: Singletracks